29. 4. 2020
Nakladatelství Fraus patří k nejvyužívanějším pomocníkům v domácím vzdělávání
Výuka bez každodenního osobního kontaktu žáka s učitelem – dříve jen jedna z alternativ, dnes běžná realita na všech stupních a typech škol. Nečekanou výzvu nastolenou koronavirovou pandemií, školám pomáhá zdolat Nakladatelství Fraus. Z dubnového průzkumu České školní inspekce vyplývá, že Nakladatelství FRAUS je na 2. a 3. stupni českých škol nejvyužívanějším zdrojem vzdělávacího obsahu hned po globálním videokanálu YouTube.
Učebnicové Nakladatelství Fraus zareagovalo na aktuální situaci ohledně uzavření škol v souvislosti s koronavirovou epidemií mezi prvními subjekty, které se rozhodly při distančním vzdělávání učitelům a žákům pomoci. Rozhodnutí vlády uzavřít školy bylo zveřejněno 10. března v 10 hodin. Jen o čtyři hodiny později nakladatelství spustilo nový web Učení doma, kde nabídlo do odvolání všechny své elektronické učebnice pro základní a střední školy zdarma. Zájem rodičů i učitelů byl extrémní a překvapil samotné nakladatelství – dosud bylo aktivováno více než 1 milion učebnic Flexibooks!
Nakladatelství Fraus se dále rozhodlo poskytnout zdarma i své prostředí pro online komunikaci učitelů se žáky – vzdělávací portál Fred. Výuku ve virtuální třídě Freda tak aktuálně využívá již více než 30 000 žáků a učitelů.
Vedle masivního využití učebnic Nakladatelství Fraus průzkum ukázal i to, že téměř pětina učitelů využívá k aktivnímu procvičování látky i portál Škola s nadhledem. Po uzavření škol stoupla jeho návštěvnost na neuvěřitelných půl milionu unikátních uživatelů za jeden měsíc! Procvičovat v různých úrovních náročnosti i v různých předmětech mohou zdarma všichni žáci třeba jen pomocí svého mobilního telefonu. Portál tak může používat kdokoliv s připojením k internetu, nicméně jeho využití je výhodné zejména pro žáky, kteří používají tištěné pracovní sešity Škola s nadhledem. Tyto hybridní sešity s unikátními kódy směřujícími na portál jsou praktické např. ve chvíli, kdy dítě nemá doma k dispozici počítač s online připojením.
„Portál Škola s nadhledem intenzivně rozvíjíme z pohledu vzdělávacího obsahu i funkcionalit. V květnu připravujeme větší aktualizaci, která umožní nepovinnou registraci pro žáky, rodiče i učitele a přehled základních statistik procvičování. Součástí této aktualizace bude i dětmi žádaná funkce přehledu již vypracovaných cvičení,“ říká Adam Jelínek, ředitel digitálního vývoje Nakladatelství Fraus.
Z dalšího dubnového průzkumu, který uskutečnila společnost KALIBRO, jednoznačně vyplývá i to, že k distančnímu vzdělávání používají učitelé v konkurenci různých digitálních platforem v drtivé většině – 86 % – zejména učebnice a pracovní sešity. Potvrzuje se tak v praxi nesporný fakt, že profesionálně vydávané moderní učebnice a pracovní sešity v tištěné a elektronické formě tvoří základ vzdělávání jak při školní, tak i mimoškolní výuce.
Jak na svém webu připomíná Koalice učebnicových nakladatelů, role učebnic se sice od nástupu osobních počítačů a internetu ve vzdělávání zásadním způsobem proměnila, neboť učebnice již zdaleka není pro žáky jediným zdrojem informací, ale na rozdíl od různých internetových zdrojů vytváří dětem ve školním i mimoškolním vzdělávání komplexní systém. Učebnice by tak neměly být dětem k dispozici pouze ve škole, ale kdekoli a kdykoli je potřebují. (Více na http://www.koaliceucebnicovychnakladatelu.cz/#/ucebnice.)
Praktické odkazy:
Vybraná zjištění České školní inspekce k distančnímu vzdělávání - https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Vybrana-zjisteni-Ceske-skolni-inspekce-k-distancni
Kalibro - www.kalibro.cz
Kontakty
Oficiální web: www.fraus.cz
Další informace v pracovní dny od 8 do 16 hodin: 377 226 102 | info@fraus.cz.
Mediální servis: Petra Vondrová
petra@2media.cz, 2media.cz s.r.o., Pařížská 13, Praha 1. www.2media.cz, www.instagram.com/2mediacz
Přiložené soubory ke stažení
- kalibro_12_otazek_ucitele_2020-04-30.pdf PDF (139,19 kB)
- kalibro_12_otazek_rodice_2020-04-30.pdf PDF (138,46 kB)
- ppt_distancni_vzdelavani_web.pdf PDF (1,33 MB)
- tz_fraus-distancni_vzdelavani_28_4_2020.pdf PDF (105,62 kB)