24. 9. 2013

Fraus Media expanduje v oblasti mobilních vzdělávacích aplikací

Nakladatelství Fraus, které je lídrem na českém učebnicovém trhu, zahájilo nový projekt. Je určen výhradně pro digitální svět a zastřešuje jej dceřiná společnost Fraus Media.

Hlavním cílem projektu je vývoj vzdělávacích aplikací zejména pro tablety a chytré telefony. Tyto aplikace budou dostupné uživatelům nejen v České republice, ale i po celém světě.

Fraus Media čerpá ze zázemí profesionální redakce nakladatelství a navazuje na více než dvacetiletou tradici tvorby kvalitních učebnic, zejména pro české základní a střední školy. Pro stejný okruh zákazníků budou v produkci společnosti vyvíjeny výukové materiály, například interaktivní slovníčky k učebnicím, které budou doplňovat tištěné učebnice nakladatelství. Ambicí společnosti Fraus Media je ale oslovit širší okruh zákazníků: „V centru pozornosti společnosti jsou uživatelé mobilních technologií bez rozdílu věku, kteří mají zájem efektivní a přitom zábavnou formou rozvíjet svoje znalosti,“ vymezuje cílovou skupinu nové společnosti její marketingová manažerka Marie Nováková a dodává: „Vzdělávání se už neodehrává jen ve školních lavicích — dnes si stačí stáhnout aplikaci do svého mobilu či tabletu a učit se, kdykoli máme čas a chuť.“


Plzeň, Praha, 24. září 2013

Fraus Media — „digitální dcera“ učebnicového nakladatelství, přináší kvalitní český obsah do mobilů a tabletů

Nakladatelství Fraus, které je lídrem na českém učebnicovém trhu, zahájilo nový projekt. Je určen výhradně pro digitální svět a zastřešuje jej dceřiná společnost Fraus Media. Hlavním cílem projektu je vývoj vzdělávacích aplikací zejména pro tablety a chytré telefony. Tyto aplikace budou dostupné uživatelům nejen v České republice, ale i po celém světě.

Fraus Media čerpá ze zázemí profesionální redakce nakladatelství a navazuje na více než dvacetiletou tradici tvorby kvalitních učebnic, zejména pro české základní a střední školy. Pro stejný okruh zákazníků budou v produkci společnosti vyvíjeny výukové materiály, například interaktivní slovníčky k učebnicím, které budou doplňovat tištěné učebnice nakladatelství. Ambicí společnosti Fraus Media je ale oslovit širší okruh zákazníků: „V centru pozornosti společnosti jsou uživatelé mobilních technologií bez rozdílu věku, kteří mají zájem efektivní a přitom zábavnou formou rozvíjet svoje znalosti,“ vymezuje cílovou skupinu nové společnosti její marketingová manažerka Marie Nováková a dodává: „Vzdělávání se už neodehrává jen ve školních lavicích — dnes si stačí stáhnout aplikaci do svého mobilu či tabletu a učit se, kdykoli máme čas a chuť.“

Vedle samostatných aplikací a interaktivních doplňků k tištěným učebnicím nakladatelství budou v produkci společnosti Fraus Media vznikat též aplikace pro děti se zvláštními potřebami. Je prokázáno, že děti s handicapem při vhodném zapojení mobilních aplikací do výuky dosahují mnohem výraznějšího pokroku v učení než při využití klasických výukových médií.

 

Interaktivní angličtina je zábavnější

Příkladem nového projektu pod značkou Fraus Media je aplikace Language Chapters, určená pro tablety. Je vhodná pro všechny, kdo potřebují rozšířit základní znalost angličtiny v určitých profesních či životních situacích, jako je například cestování či hledání nové práce. Oproti mnohým konkurenčním aplikacím, které jsou dostupné celosvětově, nabízí Language Chapters obsah i v češtině. Navíc je aplikace k dispozici i v dalších šesti jazycích, včetně čínštiny.

Autentická videa z britského prostředí, audionahrávky rodilých mluvčích, procvičování slovíček, doplňování vlastní slovní zásoby, interaktivní cvičení gap filling — to vše jako celek představuje špičku mezi aplikacemi pro výuku jazyků i v mezinárodním srovnání. Atraktivita Language Chapters spočívá v kombinaci kvalitního obsahu a jeho promyšleného použití v mobilní aplikaci. Možnost soustředit se na konkrétní tematické celky ocení uživatelé bez ohledu na věk, maturanti stejně jako byznysmeni či lidé na cestách.

„Učení musí bavit nejenom děti, ale i dospělé: tomuto trendu naše mobilní výukové materiály vycházejí vstříc,“ říká jednatel Jiří Fraus, který věří, že aplikace Language Chapters má značný potenciál nejen na českém trhu. „Aktivně se anglicky domluví údajně pouhých 11 % Čechů, což je podle loňského průzkumu Eurobarometr vůbec nejhorší výsledek mezi členskými zeměmi EU,“ shrnuje Fraus rezervy ve znalostech angličtiny u obyvatel České republiky.

Britský lektor angličtiny dlouhodobě působící v České republice Dr Leigh Mitchell MsD, zdůrazňuje, že při studiu jazyka je důležité opakování a praxe. „S Language Chapters uživatelé zapojují audiovizuální paměť a učí se tak anglicky až o 40 % efektivněji než s pouhým textem. Možnost interaktivní práce s aplikací pak pomáhá naučené znalosti ještě více upevňovat.“ Language Chapters používá i ve výuce — především videa jsou podle jeho slov vítaným oživením lekcí.

V současné době lze aplikaci Language Chapters stáhnout pro tablety iPad přímo v App Store, do budoucna uvažuje společnost Fraus Media o přípravě verze pro platformy Windows a Android.