Průvodce pro rodiče
Buďte pro děti učitelem
Rodič je pečovatelem, psychologem, kuchařem, zdravotníkem, ..., i učitelem.
Zvládnout všechny tyto role je více než náročné. My vám chceme ulehčit alespoň tu rodičovsko-učitelskou roli.
Pomůžeme vám zorientovat se na prvním stupni.
Co vás zajímá?
Poradíme vám, jak vybrat vše, co budete potřebovat pro domácí vzdělávání, doučování, procvičování či přípravu na přijímačky. Seznámíme vás s metodami výuky na 1. stupni.
Metody výuky | Tištěné publikace | Elektronické publikace | On-line procvičování | Přijímačky | Aplikace | Testy
Genetika, analytika, Hejný, nevázané písmo...?
To jsou pojmy, se kterými se na prvním stupni určitě setkáte. Objevte s námi jejich pravý význam. Staňte se pro své děti oporou při řešení domácích úkolů. A buďte připraveni na třídní schůzky.
V první třídě se můžete setkat s pojmy genetická metoda a analyticko-syntetická metoda. Jsou to dvě metody využívané při výuce čtení.
Analyticko-syntetická metoda čtení
MÁ-MA, TÁ-TA
S touto metodou se setkáte určitě častěji a většina z nás ji zná ze školy. Její počátky sahají až do roku 1864 a často se jí říká metoda „slabikovací“.
Genetická metoda čtení
M-Á-M-A, T-Á-T-A
Je relativně mladou, avšak stále populárnější, metodou. Začala se využívat v devadesátých letech a můžete ji znát pod názvem „hláskovací“ nebo „písmenková“.
I ve výuce psaní probíhá vývoj a dříve nebo později budete stát před otázkou: Vázané, nebo nevázané? Mluvíme o písmu a výuce psaní. Jaký je mezi nimi vlastně rozdíl?
Vázané písmo
Vázané neboli „spojité“ písmo, jak se mu často říká, je charakteristické tím, že jednotlivá písmena ve slově jsou navzájem spojena.
Více o metodě + materiály k metodě
Nevázané písmo
Nevázané neboli „nespojité“ se od vázaného písma odlišuje především tím, že děti píší jednotlivá písmena ve slově zvlášť. V našich materiálech využíváme nevázané písmo Sassoon®.
Více o metodě + materiály k metodě
Zejména na prvním stupni se určitě setkáte s pojmy Hejného matematika a tradiční metoda výuky. V obou případech se jedná o metody, jak vyučovat matematiku.
Tradiční metoda
Jak už je z názvu patrné, jedná se o metodu, která je prověřena časem. Tímto způsobem jsme se matematiku učili téměř všichni – násobilka, počty, ..., tedy nácvik standardizovaných úloh. Touto metodou se učí většina dětí v ČR.
Hejného metoda
Za zakladatele této metody je považován prof. Milan Hejný, který se tématu věnoval již od roku 1975. Ve zkratce lze říci, že výuka se orientuje na budování schémat. Pokud si uložíme do hlavy schéma bytu, můžeme po chvilce přemýšlení spočítat, kolik v něm máme oken, dveří či koberců...
Co vás dále zajímá?
Tištěné publikace | Elektronické publikace | On-line procvičování | Přijímačky | Aplikace | Testy
Nabídka sekce: Pro rodiče, žáky, studenty